Sabtu, 4 Julai 2015

Resepi ladyfinggers cheese oreo yang sangat mudah dan senang tak perlu bakar sehingga menjilat jari versi ainiamran

Hari cuti-cuti malaysia ni dah plan nak buat 5 jenis cake dan biskut. Maklumlah dan lama tak baking, gian sekali sekala datang, boleh makan berbuka puasa nanti. So ku decide nak buat:

1. Biskut chipsmore M&M
2. Biskut gula utk budak budak ni
3. Cheese cake
4. Biskut kekecang (guna tepung florenta)
5. Ladyfinggers cheese oreo


Kami ni satu rumah peminat cheese so cheese je memanjang dalam semua masakan....


So hari ni tak sempat nak update resepi lain, kita update dulu resepi ladyfinggers cheese oreo yang ku kire senang sangat nak buat, sebab korang tak perlu bakar or kukus or masak just masuk peti sedia untuk dimakan....SENANG KAN????

Ladyfinggers cheese oreo

Bahan-bahan nya....



Bahan A

1 paket biskut ladyfinggers original or if korang suka yang tiramisu amik yg flavour
1/2 cawan milo
1 cawan air suam

Bahan B

250g krim keju (saya guna tartura)
125g krim tenusu (whipping krim saya guna emborg - rasa tawar)
125g krim bukan tenusu (saya guna vivo sebab dia manis sikit)
50g gula aising (saya buat 25g gula + susu manis 2-3 sudu besar, terpulang ikut selera korang

Hiasan (ikut kreativiti anda)

Coklat masakan (parut)
1 sudu  serbuk coklat / milo (saya campur kan dua dua) 
Coklat urai
Oreo serbuk

Cara membuatnya

1. Campurkan semua bahan A kecuali biskut ladyfinggers (ketepikan)
2. Campurkan semua bahan B dan adun dengan mixer sehingga sebati ( adunan akan ade ketul ketul kecil so jangan risau)
3. Celupkan biskut ladyfinggers ke dalam milo suam tadi (celup separuh)
4. Kemudian susun biskut dalambekas dan letak bahan B ke atasnya, lapis lapiskan, ulang langkah yang sama sehingga habis
5. Hiaskan dengan serbuk coklat/milo (taburkan), tabur coklat masakan yang telah diparut, oreo serbuk serta coklat urai dan simpan dalam peti ais sebelum dihidangkan

SIAPPPPPP!!!



tadaaaa....siap pun...


~Selamat mencuba semua~
About www.suplementsaya.com

Saya Nur Aini Amran. Saya komited membantu anda memperbaiki kesihatan diri dan keluarga

You Might Also Like

2 ulasan: